MSML ontwikkelde Eye of home

Stippen
MSML ontwikkelde Eye of home

Lipton is onbetwist een van de bekendste merken in Nederland. De thee en ijsthee zijn razend populair. Lipton werd in 1880 opgericht door Sir. Thomas Lipton in Glasgow. Al in de vroege dagen groeide het bedrijf aan de hand van ‘marketinggenie’ en naamgever Lipton. Tegenwoordig is het bedrijf onderdeel van Unilever en pakt het – met MSML – de marketing moderner aan.

De afdeling Out-Of-Home is verantwoordelijk voor alle Lipton verkooppunten, zoals de horeca, tankstations en sportkantines. Ze werken parallel aan de afdeling field sales die het contact onderhoud met de 3.000 supermarkten in ons land. Ook voor Out-Of-Home ontwikkelde MSML nu een mobiele app, Eye of Home.

Mock-up van Eye of home

250.000 Verkooppunten

De Eye of Home app voor Lipton heeft als doel om informatie te vergaren over de verkooppunten van Lipton. Medewerkers loggen in met hun e-mailadres en krijgen zo toegang tot een overzicht van alle verkooppunten.

Door slim gebruik te maken van de gps-coördinaten van het toestel, worden de dichtstbijzijnde verkooppunten het eerst getoond. De gebruiker kan scrollen en vergroot zo de radius om zijn locatie. Liever zoeken naar een outlet? Dat kan razendsnel door de slimme zoekfunctie in de app die maar liefst 250.000 verkooppunten bevat.

Voor iedere verkooplocatie worden de relevante vragenlijsten via de app aangeboden. De gebruiker doorloopt eenvoudig de ‘checklists’ waarbij er telkens 1 vraag in beeld staat. Daarnaast toont de app je voortgang in het proces. Het overzicht en gebruiksgemak staan centraal.

Marcel Letink,

Meer weten? Stel gerust een vraag.

Marcel Letink - Managing Director

Zelf formulieren bouwen.

Met een eenvoudige webapplicatie kan Lipton naar eigen inzicht nieuwe formulieren aanmaken, zonder tussenkomst van MSML. De formulieren worden slim gekoppeld aan de verschillende segmenten, zoals sportkantines. Daardoor is 1 formulier direct beschikbaar voor alle verkooppunten die tot dat segment behoren.

Met de formulieren in de app verzamelt Lipton essentiële data over de zichtbaarheid en verkoop van haar producten. De Eye of Home app is onderdeel van een merk overstijgende strategie om voor deze informatie minder afhankelijk te zijn van leveranciers. Het is daarom waarschijnlijk dat steeds meer Unilever merken deze app gaan gebruiken.

Zelf formulieren bouwen puntjes
logo-lipton-2.png

Ali El Seady

Customer Service Center Manager

" Voor ons is MSML een perfecte partner in ICT oplossingen; snel, accuraat en innovatief met de juiste focus op resultaat. Een jong en energiek bedrijf met de technische expertise en een pro-actieve "can do" mentaliteit. MSML ontwikkelde voor ons meerdere apps en tools, allen als efficiënte oplossingen voor complexe data vraagstukken. "

Bij MSML staan we voor je klaar.

Kan jouw organisatie ook slimmer, sneller of efficiënter werken?