Lipton scan en win

MSML ontwikkelde Lipton scan en win

In het kort.

Net zoals altijd staat de zomer in het teken van een terrasje, een bioscoopfilm of een vakantie. Gelukkig maar, want de ondernemers in de horeca en recreatiebranche verwelkomen hun gasten graag.

Voor velen zal het eerste koele drankje éxtra lekker smaken. Zeker als je die zelf niet hoeft te betalen. Samen met Lipton ontwikkelde MSML een scan en win actie. Door je flesje Lipton Ice Tea te scannen doe je mee. Deelnemers maken kans op verschillende prijzen.

4
sprints voltooid

5 / 5

Nicole Van Der Burgh

Sr. Brand Manager

Logo Lipton scan en win
3
jaar klant
// Verdieping

Onder de motorkap

We nemen je mee onder de motorkap van deze toffe campagne. Want dit project zit vol met interessante technologie. Zo is de Lipton scan en win actie opgezet als een webapplicatie. Je kunt dus gewoon meedoen in je browser en hoeft geen aparte app te downloaden.

Om deel te nemen kies je eerst de plek waar je jouw Lipton Ice Tea hebt besteld. De applicatie is gekoppeld aan alle locaties in Nederland zoals je ook gewend bent via Google Maps. Dankzij locatiebepaling vind je eenvoudig het juiste cafe of restaurant. Daarna scan je jouw flesje Lipton, gewoon met je camera. Daar begint de magie van artificial intelligence. Door gebruik te maken van Google Cloud Vision vergelijken we jouw flesje met alle Lipton Ice Tea producten. Heb je inderdaad een Lipton flesje gescand, dan doe je officieel mee met de actie.

Marcel Letink,

Meer weten? Stel gerust een vraag.

Marcel Letink
// Prijzen

Alleen maar winnaars.

Als je deelneemt aan de actie zie je meteen of je hebt gewonnen, wel zo leuk. We ontwikkelden daarom een algoritme dat de winnaars bepaalt. Deze gebruikt meerdere willekeurige rekenregels om de prijzen eerlijk te verdelen. Natuurlijk is het zo dat bij het vaker drinken van een Lipton Ice Tea, je meer kans maakt!

De prijzen voor deze campagne zijn zeker niet willekeurig gekozen. Lipton heeft dankzij de horeca duizenden verkooppunten in het land. Tijd om iets terug te doen. Er worden honderden prijzen uitgereikt met een totale waarde van tienduizenden euro’s. Zo zijn er ook prijzen die voor speciaal voor het horeca verkooppunt zijn ontwikkeld. Zo kun je deze direct verzilveren op het terras van de deelnemende horecaondernemers.

Alleen maar winnaars puntjes
Nicole Van Der Burgh

Nicole Van Der Burgh

Sr. Brand Manager

aanhalingstekens
Ik ben zeer tevreden met de samenwerking met MSML en de web-app die ze hebben ontwikkeld voor Lipton Ice Tea (NL). Hoog serviceniveau en flexibiliteit, proactief in communicatie en geweldige kwaliteit van de oplossing (zowel in functionaliteit als in consumentenervaring en design).

Bij MSML staan we voor je klaar.

Kan jouw organisatie ook slimmer, sneller of efficiënter werken?