MSML ontwikkelde Chocomel 'Win actie'

MSML ontwikkelde Chocomel 'Win actie'

In het kort.

Bij Chocomel draait het leven om genieten. En dat is een motto waar wij ons graag voor inzetten!

Toen Chocomel ons vroeg om mee te werken aan een innovatieve winactie, waren we meteen enthousiast. We stroopten onze mouwen op, veegden onze Chocomel-snor af en gingen aan de slag.

Toen de koude dagen hun intrede deden en warme chocolademelk Nederland verwarmde creëerden we samen een ludieke winactie om Chocomel breed onder de aandacht te brengen. Het resultaat? Een intuïtieve, fraai vormgegeven web-app die met beeldherkenning toegang biedt tot het winnen van prachtige prijzen.

Cloudvision connection
10
sprints voltooid

5 / 5

Sarah Kok

Digital Marketing Manager

Logo Chocomel 'Win actie'
3
jaar klant
// It's all good!

Gebruiksgemak als vertrekpunt

Gezien Chocomel geliefd is bij jong en oud, was het vertrekpunt voor deze campagne ‘gebruiksgemak’. Wie wil er nou geen kans maken op prijzen? Doormiddel van beeldherkenning kan je als deelnemer moeiteloos meedoen. Je geeft je locatie aan en scant je Chocomel-product. De app herkent het en laat direct zien of je een prijs hebt gewonnen.

Beeldherkenning als kernfunctie maakt de app interactief en leuk. Geen gedoe met codes of QR-scans, simpelweg scannen en winnen. De vormgeving past perfect bij de Chocomel-stijl. Of zoals Chocomel zelf zegt: ‘It’s all good!’.

 ,

Meer weten? Stel gerust een vraag.

// Doorontwikkeling

Als vanouds en innovatief.

Aan de smaak van Chocomel is natuurlijk niets veranderd. Dat wil niemand. Maar Chocomel wil wel blijven innoveren. De campagne tool die we ontwikkelden, is modern en innovatief, zoals we dat doen bij MSML.

We hebben de campagne door de jaren heen sterk geoptimaliseerd. Met meer dan 30.000 bezoekers per actie is scan-en-win een sleutel in de marketingstrategie van Chocomel. Het succes vroeg om diepere analyses, voor beter begrip van deelnemers en verdere ontwikkeling. Zo ontstond het Chocomel Dashboard. Medewerkers monitoren de actie, voeren analyses uit en handelen winnaars af. Het dashboard levert waardevolle inzichten zodat we de campagne kunnen blijven optimaliseren.

Als vanouds en innovatief puntjes

Milestones

start
🍾

De eerste scan-en-win live!

2021
🇩🇰

Welkom Chocomel Denemarken!

2022
📊

Hét Chocomel Dashboard

2022
🎉

30.000+ bezoekers

2023
Sarah Kok

Sarah Kok

Digital Marketing Manager

aanhalingstekens
De afgelopen maanden hebben wij met MSML samengewerkt aan een win-applicatie dmv beeldherkenning. De samenwerking verliep soepel en we zijn heel blij met het eindresultaat. Het team denkt goed mee, is proactief en ze zijn experts op het gebied van deze techniek. Ze hebben absoluut kwaliteit geleverd en we kijken uit naar een succesvolle actieperiode.

Bij MSML staan we voor je klaar.

Kan jouw organisatie ook slimmer, sneller of efficiënter werken?