Al sinds 2016 werken we nauw samen met Unilever Field Sales. Zij zijn verantwoordelijk voor de Unilever producten die je in de supermarkten koopt. Maar hoe zit dat met jouw blikjes Lipton of het ijs van Ben & Jerry’s dat je koopt bij de snackbar, of je sportkantine?
De afdeling ‘Out of home’ is gericht op de foodservicemarkt. Denk daarbij aan groothandels als Sligro, Makro en Hanos. Horecaondernemers kopen hier hun producten in. Een team van zo’n 15 vertegenwoordigers bezoekt en onderhoudt de relatie met deze belangrijke klantgroep.
De horeca kent zware tijden, maar de ondernemers tonen zich veerkrachtig. Steeds meer maaltijden en dranken worden nu online besteld. Daarom rees de vraag: Hoe kan Unilever ondernemers helpen om online meer te verkopen dankzij hun producten?
De vertegenwoordigers bezoeken alle horecapunten (outlets) regelmatig. Ze bespreken de actuele maar zeker ook de introducties van nieuwe producten. Het uitbreiden van het bestaande assortiment is één van de strategieën voor meer verkopen.
Unilever helpt ook bij het samenstellen van zogenaamde ‘meal-deals’. Dat zijn combinaties van maaltijden met een drankje en/of een dessert. Deze vorm van upselling voor de ondernemer is een beproefde manier om meer omzet te behalen.
MSML ontwikkelde de Deliver Now applicatie voor Unilever. Hierin kiest de ondernemer het productaanbod en de eventuele combinaties. De gegevens worden - waar nodig - geactualiseerd en de prijzen vastgesteld. Daarna wordt de data digitaal doorgezet via Unilever naar de ondernemer om de producten en meal deals live te zetten.
Meer dan ooit is het werken op afstand van belang. De Deliver Now applicatie zit daarom vol met slimme innovaties. Deze maken het mogelijk om het hele proces te doorlopen, zonder dat de vertegenwoordiger en ondernemer elkaar fysiek treffen. Het relatiebeheer gebeurt dan telefonisch of met een videoverbinding. Daarna ontvangt de ondernemer een aanbod op maat met de producten en combinaties uit dat gesprek. Met een digitale handtekening kan de opdracht veilig worden ondertekend.
Junior Channel Marketeer OOH Lipton Ice Tea & OLA
" De samenwerking met MSML als zeer goed en betrouwbaar ervaren. Samen met MSML zijn we aan de slag gegaan om een mobiele app live te zetten als verlengstuk van onze sales werkzaamheden. MSML denkt mee en geeft goed advies. "