Anna MSML
Fout!

Bedankt voor je bericht

We gaan aan de slag met jouw contactverzoek. Liever niet wachten? Start een chatgesprek.

Offerte aanvragen

Wij realiseren graag samen jouw volgende project!

Fout!

Bedankt voor je bericht

We gaan aan de slag met jouw contactverzoek. Liever niet wachten? Start een chatgesprek.

Op de koffie bij MSML

Je hebt onze website bekeken en nu is het hoog tijd om elkaar beter te leren kennen. Wanneer je hieronder jouw gegevens invult, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op voor een afspraak of offerte.

Handmatig plannen is zó 2018

De rayonmanagers bezoeken de supermarkten en bespreken nieuw te plaatsen productpromoties. Deze plaatsingen worden vervolgens zelf gepland in de mobiele app. Onze analyse liet onder meer zien dat er flinke variaties waren in de tijd die men plande voor dezelfde werkzaamheden. Datzelfde kon worden gezegd over de reistijden. Bovendien was uit de data af te leiden dat een gemiddelde rayonmanager wekelijks 2-3 uur besteedde aan het plannen van zijn of haar agenda. Dat is ruim 250 uur per week voor het hele team.

MSML heeft de mogelijke besparingen geprognotiseerd en samen met Unilever een businesscase opgesteld. Deze becijfert het besparingspotentieel wanneer handmatig plannen overbodig wordt en rayonmanagers dezelfde tijd voor gelijke werkzaamheden uittrekken.
Maatwerk software d.m.v. een mobiele app ontwikkelt door softwarebedrijf MSML voor Unilever

Een zelflerende planning

Om een model te maken hebben onze consultants alle data ingrediënten verzameld en onderzocht. Om te beginnen is de historische data van de planningen gebruikt om benchmarks te maken voor specifieke werkzaamheden. Zo weet het model hoeveel tijd er voor een specifieke taak gepland moet worden. Daarnaast hebben supermarktmanagers voorkeursdagen waarop een promotie kan worden opgebouwd. Werkdagen en vakantiedagen bepalen de ruimte waarbinnen gepland kan worden.

De automatische planning gaat veel verder. Zo worden de reisafstanden tussen de supermarkten gewogen om de optimale volgorde te plannen. Het model houdt rekening met de gewenste frequentie waarmee een rayonmanager de winkels bezoekt. Daarnaast clustert de software meerdere werkzaamheden op één locatie, om zo de meest effectieve winkelbezoeken te bereiken. Iedere week worden de resultaten uit de planningen gebruikt om benchmarks aan te scherpen en zo steeds een beetje beter te plannen.

Het model heeft de tijd die het plannen kost enorm gereduceerd. Het geeft de rayonmanager duidelijke richtlijnen voor reis- en opbouwtijden. Zo kan er meer tijd aan tafel bij de supermarktmanagers worden besteed.

Een foto van de mobiele applicatie voor Unilever
Maatwerk software d.m.v. een mobiele app ontwikkelt door softwarebedrijf MSML voor Unilever
icon

De succesvolle implementatie van een aantal vernieuwde werkprocessen en tools hebben ervoor gezorgd dat wij professioneler naar onze interne- en externe klant zijn geworden. Ook hebben we onze organisatie flexibeler en efficiënter weten te maken. Onlangs heeft Unilever een complex vraagstuk bij MSML neergelegd: Zorg ervoor dat onze medewerkers de duizenden in te zetten activiteiten evenrediger verspreiden, en dat de te implementeren tool middels een geautomatiseerd proces voor efficiënte reisroutes van alle 130 medewerkers zorgt. De oplossing die is gekomen gaat ons helpen bij het inzichtelijk maken van de werkdruk, bezettingsgraad en lange termijnplanning.

Tom Bruynooge Field Sales Manager @ Unilever Nederland
Fout!

Bedankt voor je bericht

We gaan aan de slag met jouw contactverzoek. Liever niet wachten? Start een chatgesprek.

Offerte aanvragen

Wij realiseren graag samen jouw volgende project!