MSML gaat naar een hoger niveau

Door Ilja Negrini - 28 June 2022

Tevreden klanten zijn belangrijk. Maar tevreden collega's vinden we nóg belangrijker. Daarom houden we jaarlijks onder alle MSML-collega's een enquête waarin iedereen anoniem zijn mening mag geven. Goede punten zetten we door. Mindere punten pakken we aan. Zo streven we altijd naar de beste werkomgeving. 

In onze B corp-beoordeling scoorden we hoog op het onderwerp ‘personeel’. Die beoordeling kregen we omdat we er als organisatie alles aan doen om een zo fijn mogelijke omgeving voor onze collega's te zijn. In ons werknemerstevredenheidsonderzoek meten we jaarlijks hoe de vlag er binnen de organisatie bij hangt. 

Via een anonieme enquête vragen we meningen over de invulling van de functie, werkplezier, de werksfeer, opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden en over de organisatie in het algemeen. Uiteraard vragen we ook wat er beter kan. Want naast producten, willen we ook onszelf blijven ontwikkelen. 

Mooie resultaten

Met de resultaten zijn we erg tevreden. Want met een overall score van 8,9 mogen we onszelf een hele fijne werkplek noemen. Het werkplezier is het afgelopen jaar zelfs met 0,2 punten gestegen naar een 8,2 en collega’s zijn trots om onderdeel te zijn van MSML. De open werksfeer, collegialiteit en laagdrempelige samenwerking zorgen ervoor dat de werktevredenheid tot een uitzonderlijk hoog niveau stijgt. Waar we ons als organisatie het best bij voelen, is onze veilige werkomgeving. Het kopje ‘Veilig gevoel’ scoorde met een 9,2 namelijk het hoogst van alle punten!

Blijven verbeteren

Kan er niets beter? Natuurlijk wel. Want zolang we nog geen tienen scoren, moeten we onszelf uitdagen en verbeteren. Uit de feedback kwam bijvoorbeeld dat de interne communicatie soms wat beter kan. Dat is dus iets waar we aan gaan werken. Ook op de opleidingsmogelijkheden scoorde iets onder gemiddeld. Dus ook daar sleutelen we aankomende tijd aan. Maar met een 7,8 als laagste score, vinden we dat we het over het algemeen erg goed doen!

We kijken nu al uit naar de volgende evaluatie. Dan we of de mindere punten verbeterd zijn en de goed scorende punten nog altijd goed blijven scoren. Op deze manier blijven we een fijne organisatie om voor te werken en tillen wij onze medewerkerstevredenheid samen tot een hoger niveau.

Benieuwd naar hoe het er aan toe gaat bij ons op de werkvloer? En waarom we dus zo goed scoren? Neem gerust contact op, dan plannen we een koffiemomentje in. En als je een nieuwe uitdaging zoekt, kan je altijd een kijkje nemen op onze vacaturepagina.

Ilja Negrini, Employee Success
Ilja Negrini
Employee Success

Bij MSML staan we voor je klaar.

Kan jouw organisatie ook slimmer, sneller of efficiënter werken?