De kracht van klanttevredenheid

Door Friso Terpstra - 17 August 2023

Klanttevredenheid is van groot belang voor elk bedrijf, en vandaag nemen we je mee achter de schermen van ons meest recente klanttevredenheidsonderzoek. Dit onderzoek is voor ons veel meer waard dan alleen een routine; het brengt onze sterke punten in kaart en het is een wegwijzer voor verbeteringen, rechtstreeks aangegeven door onze opdrachtgevers.

Naar een hoger niveau

Zoals we met al onze werkzaamheden omgaan, hebben we dit jaar het klanttevredenheidsonderzoek ook naar een hoger niveau geprobeerd te tillen. Met 47 opdrachtgevers van 22 verschillende organisaties die werden uitgenodigd om deel te nemen, is de respons van ruim 57% een inspirerend teken dat onze inspanningen gewaardeerd worden. Dit jaar hebben we op de volgende zes onderdelen feedback uitgevraagd:

  • Algemene tevredenheid

  • Diensten

  • Service en support

  • Samenwerking en communicatie

  • Prijsstelling en waarde

  • Algemene feedback en suggesties

Door zowel open als gesloten vragen te stellen, hebben we een alomvattend beeld kunnen creëren van de meningen van onze opdrachtgevers.

Onze klantgerichte aanpak

Onze inspanningen werpen hun vruchten af, dat concluderen we uit de opmerkelijke stijging van onze Net Promoter Score (NPS). Van +54 vorig jaar naar +63 dit jaar, laten we zien dat we niet alleen luisteren, maar ook actief handelen op basis van feedback. Onze opdrachtgevers omschrijven ons als een meedenkende en oplossingsgerichte organisatie met een open en directe communicatiestijl.

"De persoonlijke aandacht en het meedenken in oplossingen, door de jarenlange samenwerking weten jullie precies hoe onze processen in elkaar zitten en waar onze behoefte ligt."

Samenwerking & communicatie

Een hoogtepunt in onze resultaten dit jaar is de uitstekende score voor Samenwerking & Communicatie, met een gemiddelde beoordeling van 8.5. Wanneer we terugkijken naar vorig jaar, toen communicatie nog als een aandachtspunt werd aangemerkt, wordt eens te meer duidelijk hoe waardevol actieve respons op feedback kan zijn. Binnen dit onderdeel werd zelfs een heel hoge score van 9.4 behaald voor veiligheid, zowel op kantoor als op afstand.

"MSML denkt steeds mee in het uitwerken van de beste oplossing en durft dan ook de ideeën van ons kritisch te benaderen. Daarom is de kwaliteit van de uitgewerkte features hoger en is er minder kans op onverwachte problemen."

Waardevolle inzichten

De uitkomsten van dit onderzoek bieden waardevolle inzichten voor verdere verbetering. Een van deze inzichten benadrukte de noodzaak om onze opdrachtgevers nauwkeuriger op de hoogte te houden van het totale projectverloop buiten de sprints om. Als reactie hierop willen we het komende jaar vaker tijd reserveren, waarbij we gezamenlijk terugblikken en vooruitkijken rondom de sprints. Hiermee zorgen we voor een scherpere focus en een snelle reactie op veranderingen.

Samen vooruit!

We zijn trots op de waardevolle resultaten en de geweldige feedback die we van onze opdrachtgevers hebben ontvangen. Samen met hen blijven we bouwen aan een nog mooiere toekomst!

"Betrokkenheid, kennis van zaken, verdiepen in het echte probleem/uitdaging van de klant en hiermee niet alleen antwoord/invulling geven aan de vragen, maar te allen tijde proberen met de beste oplossing te komen voor het eigenlijke/achterliggende probleem."

Friso Terpstra, Marketing Product Specialist
Friso Terpstra
Marketing Product Specialist

Bij MSML staan we voor je klaar.

Kan jouw organisatie ook slimmer, sneller of efficiënter werken?