Hoe een mobiele app helpt om meer dan een miljoen waterpunten veilig en vrij van legionella te houden.
Water is onmisbaar in alle gebouwen
waar mensen wonen of werken. Daarom zijn er al snel honderden
‘tappunten’, zoals kranen, sanitair en brandslangen. Op deze
plekken kan, zonder het juiste onderhoud, legionella ontstaan.
Prime Advice biedt diensten rondom het
onderhoud en beheer van gebouwen en installaties. In het bijzonder op
het gebied van legionellabestrijding. Wij ontwikkelden een
mobiele app en een webapplicatie op maat waarin alle watertappunten worden
beheerd.
Klanten van Prime Advice kunnen rekenen op een professionele inventarisatie van alle watertappunten. Deze worden in de maatwerk webapplicatie geregistreerd, slim gecategoriseerd op de verschillende ruimtes in gebouwen. Alle benodigde werkzaamheden en de frequentie waarmee ze worden uitgevoerd, vormen de taken in de app.
Alleen wanneer al deze taken correct worden uitgevoerd, voldoet de gebruiker aan de wettelijke verplichtingen. De klanten van Prime Advice leggen hierover verantwoording af. Daarom is de software ook de belangrijkste bron voor alle rapportages.
Om het inspecteren en onderhouden van de watertappunten op locatie eenvoudig te maken, ontwikkelde ons team ook een mobiele app voor Android en iOS. Deze maakt automatisch een werkvoorraad voor die dag over alle tappunten. Daar aangekomen voert de gebruiker eenvoudig de metingen en resultaten in via een checklist in de app. Uren kunnen direct worden geregistreerd en belangrijke informatie kan worden vastgelegd in logboeken. De informatie wordt meteen doorgestuurd naar de webapplicatie en is ook daar beschikbaar.
Prime Advice stelt de app ter beschikking aan alle klanten zodat zij zelf de inspecties en werkzaamheden kunnen uitvoeren. Wanneer deze liever geen omkijken hebben naar de taken, voert BeheerenWater2 ze uit. De inspecteur van BeheerenWater2 gebruiken de mobiele app zelf natuurlijk ook.
Vestigingsleider @ Primeadvice
" De samenwerking met softwarebedrijf MSML hebben we als zeer prettig ervaren. Met name het meedenken in oplossingen heeft geleid tot een goed functionerende beheertool. Er is goed nagedacht om de beheertool zo eenvoudig en “hufterproof” mogelijk op te zetten en daarbij het gebruikersgemak te bewaren. "